torstai 8. maaliskuuta 2012

neuvolakuulumisia

Piti jo eilen kirjotella, mutta olin niin kauheen väsynyt niin en jaksanut. Anteeksi tästä.

Neuvolassa puhuttiin taas aikalailla noita perusjuttuja, ruokavaliosta ja painon noususta muunmuassa.
Ensimmäisestä neuvolasta (23.1) oli paino noussut 900grammaa ja sano et ihan hyvin. Kerto kokonaisuudessaan arvioks paljon tulee kiloja koko raskauden aikana niin joku15 kg.

Puhuttiin myös siitä, että mun täytyis alkaa vahvistaa mun selkälihaksia, koska mulla on muutenkin tosi huono selkä. (tulee todella nopeasti kipeäksi esimerkiksi kävellessä ja seistessä) Voin vaan kuvitella mitä tuskaa se on suuren vauvamasun kanssa. Jos sitä oikeesti yrittäis vähän alkaa jumppailee tota selkää. :)

Sain myös syyn siihen, miks mua pyörryttää nykyään ihan koko ajan ja pahasti. Verenpaineet oli tosi alhaset, olisko ollu 106/58 tai jotain tota luokkaa. Sano et on normaalia että raskauden aikana laskee, mut ei sit sanonu missä vaiheessa normalisoitus taas ku tää on tosi inhottavaa. :--( kehotti vaan ottaa vähän suolasta jos menee tosi pahaks. Kauhee päänsärky jatkuu nyt kolmatta päivää ja mietin josko se johtuis näistä verenpaineista... hmm.

Kuunneltiin myös pikkusen sydänääniä, mut oli vaikee löytää hyvä kohta ku se koko ajan meni karkuun, hih :) Syke oli 152 ja kauheesti pyöri siel. Oli se taas niin ihana kuulla oman pikkusensa sydämenlyönnit <3 Ja mikä ihaninta niin poikaystäväkin oli tällä kertaa mukana ja kuuli siis ensimmäistä kertaa sydänäänet. Tulee tästä eteenpäin kaikkiin raskauteen liittyviin menoihin. :)


Ei kai mulla neuvolasta tällä erää mitään muuta, seuraava aika on 23.3 joten ei pitkä aika :)

Äitille tulin tänään yöksi, kun huomena lähetään pääkaupunkiseudulle piiitkästä aikaan.

heippa ~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti