tiistai 31. heinäkuuta 2012

viikonloppu

Nyt ajattelin kirjottaa viikonlopusta kun sain napattua ne ihan muutamat kuvat Hempun kännykästä eilen. Perjantain tekemiset mä kirjotinkin jo sillon perjantaina ja jos joku ei oo nähnyt ja jostain syystä kiinnostaa lukea niin täältä löytyy. :)


Lauantaina oli niin ihanan lämmin ja kesäinen päivä ja lähdettiin sillon Tammelaan mun vanhempien luokse. Koko päivä meni touhuillessa kaikenlaista. Käytiin mm. poimimassa mustikoita ja kalastamassa. 

Mua harmitti tosi paljon, että en ottanu rantaan mukaan mun uimakamoja, koska vesi tuntui tosi lämpimältä ja joku nainen joka tuli just uimasta kehuskeli, että oli ensimmäisen kerran oikeesti lämmintä vettä. Ja koska oli tosi kuuma niin senkin takia olis tehny mieli pulahtaa veteen. :)
Kalastamiseen kyllästyin aika nopeesti, koska mulla oli huono onki ja liian lyhyen siiman takia sitä ei saanu ollenkaan kauas. Pikkusiskon eli Ennin kanssa mentiin sit vaan istuskelemaan ja odoteltiin et Hemppu ja mun pikkuveli lopetti kalastamisen. Tällä kertaa koko porukasta ainut ketä sai kalan oli Hemppu. :D

Enniä häikäsee :D
rannasta
Rannasta lähdettiin sit takasin mun vanhempien luokse ja ruvettiin valmistautumaan kyläjuhliin lähtöön. Kyläjuhlissa oli yllättävän vähän ihmisiä. Aikaisempina vuosina ainakin mun silmään on näyttänyt paljon enemmän väkeä olleen.

Siellä pääasiassa istuttiin pihalla teltassa karaoken merkeissä. En mä itse laula, mutta äiti kyllä. Arpoja tuli ostettua ja minä ja Hemppu voitettiin yks ainut palkinto... kaulahuivi :'D Sain mä äitiltä kai aurinkopuuterin jota käytän poskipunan tapaan ja pikkuveli voitti kukkia ja anto ne mulle.

kukkasia jotka ei suostunut kääntymään oikein päin...

tää on mun mielestä tosi kaunis! Tän kukan nimi on kai Peppermint Twist tai jotain.
Noi kukat on oikeesti paljon kirkkaammat ja pinkimmät, kun tässä kuvassa enemmän lilan sävyset
 ja niitä on puhjennu lisää noista nupuista :)

Voisin tehdä erikseen jonkun kasvipostauksen, kun mulla jo aika montaa sorttia kasvia täältä löytyy :D

Mitäs muuta kyläjuhlista... Ei kai mitään sen kummallisempia. Paljon katseita kohdistu mun masuun, mutta niitä nyt osasi odottaakkin kun tollaseen paikkaan menee :'D

En nyt muista monen aikaan lähdettiin sieltä, mutta siihen aikoihin alko se ukkonen mikä on kai aikalailla koko suomessa ollut? Mulla yö oli ihan kamala...
Nukuin koko yön aikana joku 3 tuntia, koska yöllä ei saanut unta, koska koira haukku ja vinku ukkosen takia ihan jatkuvasti (pelkäs niin paljon). Sit kun ukkonen lakkas ja vihdoin koira rauhottu ja uskalsi laittaa valon pois niin kolmen aikaan tuli uni.

Aamu kuudelta heräsin kovaan vessahätään ja siihen, että kärpäset tuli koko ajan mun naamaan. Siitä sit huomasin mun patjan vieressä varmaan 2½cm pitkän hämähäkin joka tuijotti siinä vaan paikoillaan. No en uskaltanu mennä vessaan, koska pelkäsin että sillä aikaa se hämähäkki katoaa ja on jossain mun petivaatteissa :'D Puhalsin sitä vähän ja ajattelin jos se kipittäis sinne toiseen suuntaan pienon alle, mutta ei kun tää juoksee suoraan mua päin mun patjalle ja siitä patjan alle... En  löytäny sitä mistään nii en uskaltanu enää rupee nukkumaan vaan menin koneelle.

Myöhemmin se hämähäkki oli siinä mun patjan vieressä ja laitoin sen päälle lautasen ja viel kirjan varmistamaan, ettei se pääse pois sieltä. Sit kun Hemppu heräs ja oli tappamassa sitä niin se hämähäkki ei ollutkaan siellä enään ja ei sitä löytyny mistään. Hyhhyh.


Sitten oltiinkin jo Sunnuntaissa ja lähdettiin kahden aikaan takasin Forssaan. Ilma oli tosi seisova ja hiostava. Mentiin sen jälkeen kun oltiin syömässä käyty niin uimaan! Oli vihdoin munkin aika heittää talviturkki pois, ennen kun koko kesä on ohi (missä välissä se kesä on edes ollut?). Vesi oli hmm... aika kylmää, mut sit kun siihen tottu niin kyllä siellä pysty hetken aikaa polskia. :D Teki kyl tosi hyvää käydä uimassa kun se ilma oli oikeesti niin ahdistava.



Uimasta mentiin suoraan kotiin ja ei mitään erikoista tehty. Melko aikasin mentiin jo nukkumaan, koska Hempulla alko seuraavana aamuna työt. Eikä kai mulla viikonlopusta muutenkaan mitään enempää oo kerrottavaa, joten huomenna varmaan palaillaan sen äitiyspolikäynnin yhteydessä! Heiheii~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti